Techniek heeft de toekomst

Je beroepsopleiding begint met een verantwoorde keuze, dit kan genetisch al bepaald zijn.

Heel veel jongeren volgen de route van hun ouders, of voorouders of nemen automatisch het bedrijf van hun ouders over.

Maar als je geen zin hebt om je ouders na te bootsen, en je zelf een gerichte keuze wil bepalen denk dan eens aan een beroep in de techniek.

Elke tak in de industrie heeft zijn eigen technieken, VDL is een bedrijf dat zich kwalificeert als volwaardig leer bedrijf, en werkt met techniek.

Ook in de zorg, horeca, defensie, onderwijs en administratie vind je diverse vakgebieden op het technische gedeelte.

Je kan tijdens snuffel stages, beroeps dagen, BBL stages en andere open dagen een kijkje nemen in deze tak van beroepen, misschien is er wel  een vak bij dat je aanspreekt..denk bijvoorbeeld ook eens aan medisch analist, bruggenbouwer, orthopedisch schoenmaker, tandtechnicus, analytisch onderzoeker, bouw technisch tekenaar, calculator, meteoroloog, elektrotechnisch monteur, stuurman of IC-verpleegkundige.

Teveel beroepen om op te noemen, maar de bedrijven schreeuwen nu al om personeel.

Personeel dat niet te vinden is, en dus geschoold moet worden voor de toekomst.

Neem dus een wijs besluit als je nog zoekende bent, en laat je voorlichten om nu al een bepalende keuze te maken voor de toekomst.

Zoek maar eens in de database van werk.nl

Zoek naar details:.opleiding vereisten, werkzaamheden, fysieke krachten ?, kantoorwerk?, veelzijdigheid, salariëring, ambitie, doorgroei mogelijkheden.

Zorg dat je goed voorgelicht bent over je toekomstige beroep.

Je studietijd is maar een fractie van de tijd, waarin je een vak zal uitoefenen...je carrière duurt het langst.

Kies dus een baan die zorgvuldig bij je past.

Trek je conclusie, Techniek is een veelzijdige tak met genoeg ambities, en het is een vak dat nooit zal vervelen, en altijd nodig zal zijn.

Tenslotte  wordt alles geautomatiseerd, en met onze eigen High Campus in Eindhoven kom je al aardig in de buurt van je eind bestemming.

Je weet nu veel over dit beroep.

Kan je niet zo goed leren, ook dan kan je best een technisch beroep vinden, maar dan moet je meer gaan denken aan beroepen die van vakman op leerling overgaan, simpel door te doen. Vakken die je in de praktijk leert zijn bijvoorbeeld zeilmaker, schoenmaker, klompenmaker, mandenmaker, slijper enzovoorts de beroepen waar je niet zo gauw voor zou kiezen, maar die wel ook in de toekomst nodig zijn.

Hopelijk helpt dit artikel en de filmpjes je bij het vinden van het juiste beroep. Heel veel succes!!