RDS-stichting ©2003-2016  copyrightprRDS-stichting ©2003-2017  copyrightprotected by RDSotected by RDS

Onze geschiedenis,

Op een stormachtige regenachtige maandagavond 27 januari 2003 na een auto-ongeluk op de Loostraat in Tongelre ( Eindhoven) is onze aanvoerder en dierbare vriend Roger Dions in het ziekenhuis overleden aan zijn verwondingen.

Na de training gingen deze jongens naar huis en gebeurde er het volgende: Vier jongens van ons voetbalteam hadden onderweg naar huis in hun auto een zeer ernstig ongeval gehad met helaas dodelijke afloop voor onze aanvoerder Roger Dions.

Het toeval wil dat op dat moment de rugnummers 3, 4, 5 en 6 samen in een auto zitten, en dat onze nummer 5 het ongeluk niet overleeft.

Roger was captain van ons A-team bij RKVV Braakhuizen te Geldrop.

In de auto waren 3 jongens die van thuis uit allemaal enigste zoon zijn en waren, behalve de chaufeur.

Roger Dions is overleden (slechts 18 jaar oud) op 27 januari 2003 om: 23.45 uur in het St.Anna ziekenhuis te Geldrop.

De bestuurder heeft dagen lang op de intensive-care voor zijn leven moeten vechten, maar mocht door wonderen en veel bidden toch blijven leven ondanks dat hij door doktoren van het MMC-Eindhoven voor 75% opgegeven was.

De andere 2 inzittenden waren ook zwaar gewond, maar mochten na hun behandeling en revalidatie het ziekenhuis verlaten.

Na het begraven van onze aanvoerder, Roger Dions is het A-team opgeheven i.v.m. het verwerken van het gebeuren dit alles vond plaats in goed overleg met slachtofferhulp.

Na dit tragische ongeval hebben wij samen met de moeder en naaste familie van Roger Dions een stichting opgericht ter ere van hem, om zijn werk voort te zetten waar hij altijd voor stond en dat is respect en rechtvaardigheid voor elkaar te hebben, elkaar helpen, om een goed mens te zijn, zo was hij prive en op het voetbalveld.

Door de moeder en familie van Roger Dions is aan ons gevraagd om de Roger Dions Stichting te vertegenwoordigen en te beheren in alle goede zinnen van het woord om zijn werk en naam voort te zetten.

Natuurlijk hebben wij als Hoofdbestuur meteen ja gezegd,want het is een grote eer om die naam te mogen vertegenwoordigen en ter ere van hem de kans-arme jongeren en gehandicapten te begeleiden en een toekomst te bieden en Respect voor elkaar te hebben met onze stichting in de algemene zin van het woord.

Daarom zijn we bij elkaar, door respect wederzijds waar je ook vandaan komt en wie je bent.

Everyone is unique in its way and gains strength by teamwork, that’s why we say :

Together we stand strong…...& Love conquers everything...!!!!!!!

♥ 24-07-1984  ♥    ***Roger Maurice Dions***  †   27-01-2003  †

San Krakti naga koni no man du, dati lobi kan du.

Wat kracht en wijsheid niet kunnen doen, dat doet de liefde,  liefde overwint alles.